Nya utmaningar...

Om mig / Permalink / 0
Länge sedan jag skrev...Å andra sidan har det inte varit så mycket att skriva om. Livet går sin gilla gång och jag pusslar jobb, träning och familj....
 
Men så kom vårsolen...och med den energi och en vilja till utmaning, upplevelse och förverkligande...
 
I år är året jag inte skulle springa några långlopp....tänkte jag 2016....
men så hade jag ju den där startplatsen på Silverleden på en dag... men så blev det en familjeresa bokad och den starten få bli 2018 istället.
 
Hmmm vad göra  nu då...åka till Island och springa. Uplevelse i natur med likasinnande.....det hakar jag på....men så var det inga andra som hakade på ultraveckan, så det blidde inget med det...så då bokade jag en tid för tattuering....såklart
 
Och köpte swimrundräkt och lite smått å gott att ha till årets swimrun utmaningar arrade av Västerås swimrun. Jag och A-K ska springa allt och mest dvs 3,5 timme på en varvbanan 4 juni och sedan på sprinten och långa i september, på samma dag. Tror vi än så länge är de enda som gör allt och mest. Men det är för vi är bäst och coolast. I år ska jag testa att träna lite innan, tror jag ;)
 
Och bokade in Höga Kusten Ultra (HCU) 129,2 km. Det är rätt långt...det ska bli så jäkla kul. Vilken upplevelse. Har aldrig varit där förrut...och nu får jag uppleva det intensivt. HCU är tufft med många höjdmeter och riktigt tuff terräng. Banrekordet för kvinnor är 15 timmar...de flesta är glada om de lyckas komma under 20....
 
Så gick det med mitt mål för 2017 att inte boka in några långlopp...så kan det gå...
Känns då bra att sprang drygt 4 mil i skogen idag med skön känsla.
Jag kommer inte att träna inför HCU som jag gjorde inför Ultravasan. Inte för att den träningen var tokig, inte alls...men jag har inte tiden att lägga strikt schema. Jag tänker istället att jag försöker vara på benen så mycket som möjligt, varje dag, hela tiden. Stå när jag inte måste sitta. Skrivbordets ska vara på stå läge 24-7 och jag ska nyttja alla stunder till löpning som finns - speciellt transportlöpning. Det blir bra! Jag har dessutom under lång til legat stabilt på 6-7  mil i veckan. Jag har en bra grund, och ibland blir det som denna vecka...4 tuffa backpass och ett långpass så att summan slirar in på dryga 82. Det är bra. Jag tror på mig!
 
Och min tattuering som snart kommer som bildbevis kommer vara mitt mantra.
 
Till top