Mera ultraintervaller

Om mig, Träning, Uppladdning / Permalink / 1
Läser i Spring om Frida Södermarks ultrainervaller. 1 mil start var 75:e minut...
 
Finns det några regler för ultraintervaller...egentligen?
Måste man hålla sig till den ena eller andra upplägget....egentligen?
 
Täker att det kan ju vara rätt juste att springa några fler mil på raken vid något tillfälle (en mil var 75:e minut) för att kunna ta en längre paus senare...t ex där vid 03:00..... Se det som en längre serievila?
Eller missar jag själva idén då?
Eller va fan jag gör väl som jag vill? Det är andå många mil under dygnet totalt sett som liksom räknas?
#1 - - Trail & Inspiration:

Springer man sina långpass i ca 7.30-tempo som jag blir det alla Ultraintervaller på raken då (med start var 75:e minut). Haha!
Men i övrigt, nä, man kan ALLTID göra som man vill. Om du frågar mig.

Svar: som sagt man gör som man vill :) Tror jag kör på var 3.e timme ändå...
Patrizia

Till top