Inför HCU17 - vänster ljumske

Om mig, Tävlingar, Uppladdning / Permalink / 1
Jag är inte alls nöjd med det beteende som min vänstra ljumske och höftböjjare har nu. Inte alla snöjd!
Tycker att vårt samarbetsklimat nu är rätt frostigt.
 
Första var jag lite öm. Vi kom överens om nerdragning av träning. Höftböjjaren sa ok och blev bättre. Sen ändrade hon sig och började trilskas igen. Jag försökte vara tillmötesgående och massera och stretcha. Och Höftböjjaren blev riktigt bra...men så igår utan anledning surade hon till igen. Mer än tidigare dessutom. Jag hade inte ens gjort något....i alla fall inget vi inte kommit överens om.
Höftböjjaren var kort, stel och allmänt grining och jäkligt öm.
 
Jag ägnade en stor del av kvällen åt att stretcha och lika mycket tid åt massage. Tog en antiinflammatirisk tablett åxå. Höftböjjaren ändrade beteende ganska fort, speciellt när jag utlovade proffesionell behandling under nästkommande dag.
 
Nu känns det som om vårt samarbetsklimat är lite bättre, men jag lär inte chansa nu - här gäller det att fortsätta med stretch, massage och vila och en liten tablett fram till Raceday. Jag lägger mig platt för Höftböjjaren och gör allt jag kan för ett bra samverkansklimat.
 
Hoppa Höftböjjaren bara kommer ihåg våran överenskommelse om långrace på lördag...och han hon inte straffar mig för hårt sen...
#1 - - Trail & Inspiration:

Håller alla tummar och tår!!
Kram M

Till top