Västerås swimrun - race report del 1

Om mig, Race Report, Tävlingar / Permalink / 1
Här kommer en förtsa del av Race Report från Västerås Swimrun.
 
För att koppla tillbaka till mitt förra inlägg kan jag konstatera att; nej, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men det behöver inte innebära att det blir sämre utan dert kan innebära väldigt bra och väldigt kul.
 
Jag skulle alltså söra loppet med Mr S eftersom Mrs S hade stukad foten.. Mr and Mrs S skulle köra ihop med ett annat par. Frun, Mrs B,  i det andra paret fick diskbråck. Så då blev gelt enkelt Mr S och Mr B ett par. Trots obefintlig openwater träning så var jag peppad och funderade lite på om jag kunde få till ett lopp ändå. Hade ju dessutom fått låna Mrs S fanstastiska nyinköpta dräkt och calfs.
 
Men så hörde jag att partnern till min vän A-K hade problem med simnngen så jag hörde av mig till henne och sa att om partnern ville hoppa av så fanns jag där.
 
Och så plötsligt befann jag mig i Team First Time. Peppad men jäkligt nervös. Hur i hela fridenn skulle jag klara detta. Med obefin tlig simträning och den jag gjort med lät panik och ångest. Men jag bestämde mig. Detta skulle gå finemang och jag vet att A-K är en stark simmare och att jag kunde lita på henne till 100%. Men så blir A-K sjuk. Ont i halsen. Tävlingen ligger i farozonen. Lördagen kommer och förkylningen släpper sitt grepp om A-K. Tyvärr känner jag mig inte 100%. Jag är omgivnen av baciller både på jobbet och hemma och några av dem ahr fastnat hos mig. Men inte värre än att jag kan köra loppet - fast om detta vågar jag inget säga till A-K.
 
A-K hämtar upp mig och vi är först på plats näst tävlingsledningen...
Vi bestämmer att A-K tar lead i vattnet och att jag tar lead i löpningen...vilket känns helt naturligt.
 
Vi är laddade, redo och beredda på en fantastisk upplevelse tillsammans.
Simma och springa totalt 18,3 kilometer varav 2,3 km simning.
 
 
#1 - - Anonym:

Tack för en underbart härlig lördag. Kan inte sluta :)

Svar: Inte jag heller
Patrizia

Till top