Bergatagen

Om mig / Permalink / 0
Jag blev "bergatagen" i Pyreneerna. Jag blev lite i chock... Efter skidresor och Årevistelse känner jag samma sak. Skillnanden är att jag vet att jag snart är där igen. Att skapa förändring i livet behöver inte vara så drastiskt - det kan handla om att ha ett nytt äventyr att se fram emot. För mig handlar det om nya äventyr. Nästa äventyr är Åre - jag tittade på bilder från förr om åren och känner ett lugn. Jag kommer till bergen snart igen. Nästa gång för snowboard och så småningom för att springa igen - det vet jag.
 
Nu spanar jag på nya äventyr utan att ha bokat något. Känner att jag håller på att nyktra till...landar i verkligheten. Behöver skynda långsamt. Mitt förra inlägg väckte reaktioner jag inte hade väntat mig. Vänner och familj lade in värderingar i det jag skrev som jag inte hade lagt där som var långt alvarligare än det som jag själv menade - att jag blivit Bergatagen. Det är inte värre än så... Varje gång jag kommer hem från Åre känner jag samma sak - fast i mindfre dos. Här blev jag lite chockad.
 
Om resan ska jag skriva snart, men inte än.
 
Förlåt!
 
 
 
 
 
 
 
Till top