Någon typ av formbesked

Om mig / Permalink / 1
I går blev det 31 kilometer asfalt, grus, stig i en härlig blandning, utan energitillförsel i någon typ av värme. Känslan var lätt och energifylld. Vatten hade jag med mig som jag sippade lite på då och då. När jag kom hem låg kilometersnittet på 5:31.
För mig en bra tid när känslan är att jag joggat runt utan att ta i det minsta. Känns bra för huvudet innan lördag och Aros Marathon.
 
Ikväll blir det backpass, 60-90 minuter
Imorgon kuperad distans, ca 15 km
Och på onsdag ca 12 kilomtere kuperad distans
Tors-fre vila
Lördag 50 km med ett bra flow
Söndag: Friidrottsträning :) Är man tränare så är man
#1 - - Ami Fagerdahl:

Kul att höra att formen är på väg att infinna sig.

Har en liten fråga: när du kör långpass, hur "transporterar" du vätska? Bälte? Väst? Annat? Och vilken modell i så fall..?

Laddar för Ultravasan i sommar...

Svar: Jag har en ryggsäck, men min är jättegammal. Jag föredrar ryggsäck eller väst mot vätskebälte (som jag haft från och till) och med ledning av vad andra har och tycker så kommer jag att leta efter en väst där jag kan ha flaskor på framsidan och vätskeblåsa på ryggen (som kan plockas bort och få med mig ev kläder istället som är krav på bl a olika fjällmaror).
På Ultravasan är det inte nödvändigt med egen vätska - de har kontroller så pass ofta att det inte är värt den extra vikten (tycker jag), och det trots att vi hade det jättevarmt förra året.

Lycka till på UV - ett fantastiskt lopp tycker jag!
Patrizia

Till top