Långpass i bitar

Om mig, Post race, Träning / Permalink / 0
Helgen bjöd på nära 60 km löpning men inte ett enda pass över 9.5 kilometer...
 
Helgen bjöd på träningsläger med mina fina friidrottsbarn och jag hade, så klart, hand om löpningen mend en tränarkollega. En perfekt helg som bygger mängd utan att slita.
 
  1. Hem - Johannisberg; 6,7 km lugn morgonjogg
  2. Uppvärmning samt tre grupper gav 7,6 kilometer barfota löpning
  3. Lunchrunda bla med Fredrik som är blind. Oj vad man ser sin löpning anorlunda! 5,8 kilometer
  4. Lite mer lunchrunda. Jag testade att ledsaga Fredrik. 2 kilometer la vi till
  5. Tre grupper och lite avrundning gav 7,5 kilometer
  6. Johannisberg-Hamre; Snabbdistans i värmen me dmålet inställt på en fest. Nöjd med att jag höll 5-tempo efter en hel dag på fötter. 9.6 kilometer sprang jag ihop.
  7. Morgonpass igen till träningslägret om 8,5 kilometer. Tog en lite omvög genom skogen.
  8. Uppvärmning samt 2 grupper; 5,0 kilometer
  9. Hem från Johannisberg: 5,6 kilomter
 
I detta ingår ett antal kort sprinter (20-60m) och en mängd höga box-jump.
 
Eftersom vilan efter Aros Marathon för 14 dagar sedan varit obefintlig känner jag mig nu aningens sliten - men inte på ett dåligt sätt. Framsida lår är lite tjuriga och behöver omtanke och jag märker av att musklerna är trötta när jag ska träna backe. Den här veckan fr helt enkelt bjuda på mindre mängd löpning och lite MTB istället.
Till top