Julledighet, sjukdom och lite mer 2015

Om mig / Permalink / 2
 
Julledigheten har tillbringats på snowboard i Åres backar. Perioden inleddes med bihåleinflammation med noll löpträning som följd. Sedan ett ritkigt bra kuperat distnaspass om 16 km i snöstorm. Sedan har perioden avslutats med att ärva flunsabassilusker från Svägerska-familjen, och de bassiluskerna härja fortfarande runt och gör löparlivet surt för mig.
 
2015 kunde ändock summera ihop 287 mil vilket innebär ett snitt på 5,5 mil i veckan trots att 31 av dessa dagar tillbringades i skidbacken.Bra jobbat av mig!
Totalt tränade jag 481,5 timmar. Det innebär 1 timme och 20 minuter om dagen av löpning, simning, styrka, MTB..... Och jag vet att det är bra jämfört med den stora allmänheten, sen kan jag tycka att det är skrämmande att jag som räknas till den grupp människor som rör mycket på mig, tränar ganska hårt, ändock inte snittar mer per dag (nu är visserligen inte vardagsmotion av typen promenader, trädgårdsskötsel osv med här). Tänk då hur snitte ser ut för de som med nöd och näppe orkar sig ur soffan 1-2 ggr i veckan? Eller för dem som aldrig kommer ur den....
#1 - - Rund är också en form!:

2 gånger i veckan är ju bättre än inget.
Men jag förstår hur du menar... :-)

Bra siffror!

#2 - - Staffan:

Jag tycker det är fantastiskt bra tränat, jag kom upp i drygt 250h, alltså mer än 200 timmar mindre än dig och då var det ett rekordår för mig vad gäller träning i tid, dock inte i antal löpta mil p g a skadeuppehåll, Det blev 225 mil ungefär tror jag. Jag reggar endast undagsvis träning där jag t ex inte är ombytt visst kan man alltid träna mer men jag är nöjd med det jag får in ändå.

Svar: Jag har onekligen åxå haft en bra år men ett minimum av skador och andra påtvingade uppehåll.
Patrizia

Till top