Så vad har jag haft för mig den senaste tiden?

Om mig, Skador, Träning / Permalink / 0
Jo sörrni....
 
Först hade jag ett egentidspass på Bruksleden runt Toftasjön....Sammanfattar den rundan som....blöt....
 
Det var högst upp is,, sen vatten och sen is igen. Vatten upp till vaderna blandat med isflak på ett halt underlag - spännande och avkylande :)
Man ser var jag krasat fram mellan björken och ledmarkeringen
 
 Rundan bjöd på hopp över ledningsgrav
 
Vacker men blöt och iskall myrlöpning trots spång efetrsom spången efetrf de förts metrarna låg ett par decimeter under is och vatten.
 
 Löparmagisk miljö....
 
Sen drog jag till Åre för 8 dagars rent snöglädje. Massor av timmar på brädan. Och nästan ingen löpning! Faktiskt bara drygt 4 km.... Men dessa fyra var ju nödvändiga efetrsom jag fyndade stavar på rean och var tvungen att testspringa dem i ett grustag :)
 
Jag har stavar för jag har stavar trallalallalaaaaaa
 
 En av fyra toppturer för att njuta orörd snö på Åreskutans baksida
 
Sen har jag ont också....och jag vet inte vad det är... Fick ont i slutet på februariutmaningen då jag skulle springa lika många kilometer som dagens datum, varje dag...och kopplade det till många kilometer.
Trodde på en överansträngd höftböjare - men det sitter inte där utan mer i magen.
Tänkte att det är kanske en bristning eller nåt i magmuskelaturen - men när så verkar det inte vara.
Nu har det gått en hel månad - det är inte direkt värre, men absolut inte bättre trots två veckor utan löpning. Sprang i går - värre direkt...efteråt...Värre idag
Var till vårdcentralen igår - inga infektionsvärden. Läkaren tog alvarligt på det hela. Till historien hör att min Farfar dog i Cancer bär han var runt 50 och min Pappa han bara precis fylla 50 innan han dog i tramcancer...
Tillbaka idag för sjutusen ytterligare prover...hela listan kryssades i - här skulle testats. Nu väntar jag på provsvar...
Ska till gyn också för att kolla av livmoder och äggstockar...
Har lite supsekt ont på ett ställe i halsen också...Inte som  förkylning utan som något annat (det berättade jag dock inte för läkaren - försvinner det inte så gör jag det nästa gång). Detta har jag haft i 11 dagar nu.
Jag är nojjig och orolig...som fan!
 
Gårdagen runda var, trots att det efteråt gjorde ont,...ja alltså det gör absolut inte jätteont,men jag är otroligt öm och så just det att det inte blir bättre....också alldelles underbar i och med att det var premiärrunda 2016 för kortärmat och barbent - I like it!
 
 
Till top