Motivation

Om mig, Post race / Permalink / 6
Direkt efter Ultravasan var jag taggad som f-n. Nu jäklar skulle jag krossa på Sörmlands Ultra (SUM) 10 oktober....
men...
Jag känner mig inte lika taggad nu...Jag är fortfarande nöjd och oerhört stolt över Ultravasan (även om den börjar blekna och jag minns den som en ljuv dröm).
 
Jag vill fortfarande springa, men är inte motiverad till att nöta de där långa långpassen, eller att driva upp tempot. Utan mer lite mysig prestigelös löpning. Eller MTB lika gärna. Känner liksom inte att SUM är så viktigt längre. Funderar på om jag verkligen ska springa....
 
Helt nya tankar för mig och jag vet inte ritkigt hur eller om jag ska bejaka dem. Så jag gör lite både och. Tvingar ut mig på lite längre (men inte jättelånga) pass och en del lite snabbare men byter gärna pass mot MTB...
Hur jag ska göra den 10:e? Vet inte. Kankse jag avgör dagen innan...
 
Tänker att det kanske är lite sunt också. Sunt att tävlingen inte etyder mest att det inte gör något om övriga livet får ta överhanden....
#1 - - Staffan:

Säsongen har ju varit lång och jag tycker inte det är så konstigt att sådana tankar dyker upp just nu. Förra året tävlade jag ganska flitigt, för att vara jag och när det blev dags för Vintermaran i november kände jag verkligen för att sätta punkt för tävlingssäsongen och såg väldigt mycket fram emot en period med lite lugnare träning. Det var dock en skön känsla att fullfölja loppet och gå i mål och verkligen känna på upploppet att "nu sätter jag punkt för tävlandet för i år".

Svar: Ja den börjar kännas lång nu med många krävande lopp och många träningstimmar. Motivationen är nu på väg tillbaka och det känns skönt.. Tror ändå SUM blir en bra punkt :)
Patrizia

#2 - - Klara:

KLart du inte ska springa, du är ju inte någon löpare så varför varför ska du göra det? När motivationen inte finns där, när mtb är en tillflyktsort och bloggspråket är en ålderdomlig sörja med bajsord, varför inte bara ge upp?

Svar: Kul Klara att du gillar min blogg och vad jag gör!
Men om jag skulle ha misstolkat dig så hoppas jag att du vet att det är högst frivilligt att läsa den
Patrizia

#3 - - Anna:

Kanske SUM kan bli en fin avslutning på säsongen?

Tack för tipset om Ortus Friskvård! Jag var där idag och är mycket nöjd!! :-)

Svar: Så tänker jag med. Vill sätta punkt och nu känner jag att motivationen är på väg tillbaka. Kul att du gillar Johan!
Patrizia

#4 - - Åsa. B:

Det kommer alltid vara upp och nergångar. Efter tävlingar och stora ansträngningar kan de alltid bli en liten dipp. Fullt normalt, njut av de du gjort och ta varje dag som den kommer.


Svar: Tack Åsa - det göra jag och ska jag fortsätta att göra :)
Patrizia

#5 - - Ami Fagerdahl:

Du har iaf inspirerat mig så nu efter att ha överlevt LL och gått i mål ned "En svensk klassiker" har jag anmält mig till Ultravasan 45 nästa sommar men som slutmål Ultravasan 90 2017...

Svar: Åh vad glad jag blir! Att få inspirera är en stor gåva
Patrizia

#6 - - Åsa. B:

I bland går de upp ibland ner. Många som tappar lite sug efter stora lopp så de vänder. Håll ut och njut av hösten!

Svar: Lovar!!!!
Patrizia

Till top