Loppförberedelser

Kost, Tävlingar, Uppladdning / Permalink / 0
I morgon är det då dags för Black River Run 20 miles (32 km).
Förberedelserna har inte varit optimala med dagar på mässa och för lite sömn. Gör ändå vad jag kan i sluttampen med att få i mig vätska och ladda batterierna.
 
Testar en ny grej - rödbetsjuice. Det ska enligt rykte och vetenskap vaar en naturlig doping. Egentlige ska man under en vecka innanloppet dricka upp två flaskor - jag nöjer mig med knappt en (är nog glad om jag får mig halva).
 
 
 
Att dricka koncentrerad rödbetsjuice är inte speciellt gott - det blir för mycket rödbeta helt enkelt. Att dricka en skottkärra rödbetor (det är vad som finns i en flaska - koncentrat från en mängd rödbetor motsvarande en full skottkärra) ger även intressanta badrumsupplevelser.
Jag sägger bara "jisses". Effketen av några rödbetor till maten är inte ens i samma solsystem...
Till top