Jag har ont.... och väntan är nervös

Om mig, Post race, Skador, Tävlingar / Permalink / 0
I söndags, första dagen efter Lidingöloppet, var benen förhållandevis fräscha. På kvällens friidrottsträning hade jag hand om intervallerna men sprang inte själv mer än ett fåtal mycket lugna steg. Jag skötte istället tidtagarur och visselpipa.
 
I måndags ingen träning. Och inte heller några direkta känningar i benen.
 
I tisdags simmade jag på morgonen, det gick alldeles strålande och jag kände mig ganska stark. På kvällen stod ett lungt (5:45-tempo) pass om 30 minuter på schemat. Benen kändes med ens inte ett dugg fräscha längre. Ont i baksida lår och en enorm stelhet på utsida lår.
Kvällen tillbringades rullande på min foamroll - vader, baksida, framsifa och framförallt utsida.
 
Idag (onsdag) hade jag hand om löpträningen på friidrotten. Citytrail stod på schemat och jag tog barnen på en 2 kilometers runda på Djäkneberget med ett underlag som varierade från asfalt till trappor, till stig, till stenhäll, till... Ja den rundan har allt. Den har utförslöpor och uppförslöpor och slätt.
6 km blev det totalt. Barnen var fantastiska!
Det är mer än vad man kan säga om mina ben.... Höger vad och vänster baksida lår var direkt osamarbetsvilliga. Gör ont. Känns inte bra. Alls.
Det var ju höger baksida och vänster vad som bråkade mest i lördags....
Har nu tillbringat en 45 minuter med att punktmarkera höger vad och vänster baksida med en rejäl massage med Ice power, och sedan 15 minuter med Voltaren gel. Höger baksida och vänster vad fick sig en lite körare de med. Utsidorna halkade med av bara farten samt lite grann på framsida lår - men här hade benen svarat bra på gårdagens behandling.
 
I morgon (torsdag) blir det lite simning och en repris av dagens massage.
 
fredag har jag min löpargrupp. Det lär bli ett lungt pass...för mig i alla fall... Hatar sånt! Men inser att detta måste läka om jag inte ska få dras med detta länge. Men jag är så dålig på att ta det lungt.
 
lördag blir det träningsvila. Tror jag. Kanske cyklar, eller promenerar eller styrketränar lite....
 
söndag hade jag tänkt springa en sväng....om det känns bra vill säga. Lungt lär det bli i alla fall.
 
Och nångång i helgen hoppas jag att jag kan rapportera att lotten fallit väl ut och att jag har en startplats till Ultravasan90 2015....
Till top