Förkylningstider

Om mig, Träning / Permalink / 0
Många är förkylda nu...
Mina barn var förkylda förra veckan...
I söndags morse vaknade jag med en känsla av att en förkylning var i antågande...
 
Jag trotsade och förnekade och gav mig iväg ut i söndags ändå. Hoppet stod tillden gamla sanningen (myten?) om att man lika gärna blir frisk efteråt som sjuk. Jag chansade. Det föll inte väl ut.
 
(Och för er som nu säger att man inte ska träna sjuk osv kan jag redan nu berätta att jag är en hyfsat förnuftig person och tränar inte med feber, ont i halsen, eller andra tydliga signaler på infektioner i kroppen. Svaga aningar och antydningar är en helt annan sak. Jag tränar då heller inte hårt, men vad som är hårt avseende intesitet och längd är mycket individuellt beroende på träningsbakgrund. Jag märkte överhuvudtaget inget av ngn typ av förkyling under träningen och höll pulsen på en mycket moderat nivå)
 
Jag blev helt enkelt förkyld.
Inte jätteförkyld, men förkyld. Nu är jag sjuk så pass sällan så jag blir lite "manlig" i mina symptom. Det blir med andra ord ganska synd om mig. Trots att jag inte är mer förkyld än att jag inte kan träna men är fullt arbetsför på jobbet.
Stackars mig!
 
Om jag nu ändå skulle vara förkyld en vecak så passar denna vecka väldigt bra - jag har kalendertetris både privat och på jobbet. Och det är faktiskt också lite skönt att släppa träningen. Tänker också att mina ben får vila. Säkert mycket nyttigt med tanke på att benen varit lite småsura på mig och envisats med lite småkrämpor.
 
På söndag planerar jag en runda igen...mina ben kommer att vara piggare än 3-månader gamla och ystra hundvalpar. Kan inte ens komma ihåg när jag hade ett sju dagar långt träningsuppehåll sist.
Till top