Återhämtning HCU

Om mig, Post race, Race Report / Permalink / 0
Dagen efter (söndag):
Ömma, ömma lårmuskler. Svårt att sätta mig utan att dunsa ner. Ont i insidan av höger knä. Träningsvärk i överkroppen, farmförallt i triceps.
 
Två dagar efter (måndag):
Lårmuskler mindre ömma, jag kan sätta mig ner själv. Jag promenerar utan problem en timme. Jag svettas på natten. Jag har gått upp 4 kilo i vätska
 
Tre dagar efter (tisdag):
Utsidan av låren gör ont när jag cyklar. Mindre träningsvärk, den är nästan borta. När jag kommer hem efter att ha coachat barn på stadsloppet och sammanlagt har cyklat uppemot 8 km, stått och gått någon timme är benen lika trötta som om jag hade sprungit i sex timmar. Jag svettas sjukt mycket på natten.
 
Fyra dagar efter (onsdag):
Träningsvärken borta. Men musklerna fortfarande trötta. Jag går på mssage. Har hand om bares löpträning på kvällen - jag promenerar och småspringer i skogen 60 minuter. Känns bra och skönt. Jättetrötta ben på kvällen. Nästan tillbaka i normalvikt.
 
Fem dagar efter (torsdag):
Träningsvärken helt borta, men musklerna är trötta. Nu kan jag känna att vissa rörelse, tex djupa benböj tar emot i musklerna. Vätskan i kroppen nästan helt borta.
 
Sex dagar efter (fredag):
Åker flygplan. Är noga med stödstrumpor. Får lite resless-legs. Känns som om jag haft en tuff träningvecka.
 
Sju dagar efter (lördag):
Nu känns ben och kropp som vanligt. Kommer dock avvakta ytterligare minst 7 dagar innan något riktigt löppass att tala om. Jga är i Spanien nu och tänker satsa på strketräning för överkroppen, öppetvattensimning och kankse lite stillsam swimrun och en hel del cava.
 
Lärdom: Kroppen är fantastisk!
Till top