HCU - efterverkningarnas tid fortsätter

Om mig, Post race, Träning / Permalink / 1
När jag kom hem från Spanien låg en remiss från sjukhuset och väntade på mig. 
 
När jag lämnade sjukhuset i Sundsvall sa läkaren att de skulle skicka mina papper till min vårdcentral i Västreås och att det eventuellt var möjligt att de skulle vilja göra ett uppföljande långtids EKG. Tänkte att det kan väl möjligen inte hända, det är ju så sjukt onödigt...men jorå remissen berättade att Sundavall skickat en remiss för ett uppföljande 24 h EKG....
 
Igår var jag alltså upp till Fysiokliniken...Men läkaren ville att jag skulle ha elektroderna i 48 h. Men där satte jag i foten. Remissen sa 24 h och det fick faktiskt räcka. Läkaren gav med sig. Tur. Skönt.
 
Jag ska leva som vanligt detta dygn...men får inte duscha. Och jag ska skriva dagbok. Och som citat från läkaren "Jag säger inte att du kommer att svimma i morgon men om du gör det eller känner av några andra symptom som du sökte för i Sundsvall så ska du skriva in dem"
Herregud - vad står det i min journal egentligen? Jag var ju bara trött och törstig....
 
Jag skulle även skriva in i dagboken om jag utförde någon typ av pulshöjande fysisk aktivitet och där inräknades även ckel till och från jobbet. I dagboken fanns tre rader...för 48 h.... Trots att jag fick igenom en halvering av den tiden så tre rader....det är ju ingenting. Fick börja med att göra sex rader av de tre raderna....
 
Och jag skulle ju leva som vanligt så jag harf levt som vanligt. Backintervaller i vedbobacken både med mina friidrottsungar och själv :)
 
Snygg med elektroder och nätbrynja....
 
#1 - - Trail & Inspiration:

Oj oj, det var väldans... Fast kanske ändå (?) bra att de kollar upp det, just in case?

Hoppas det går bra i alla fall!

Svar: får svaret om någon vecka.Borde vara bra ;)
Patrizia

Till top