Skör...?

Komplementträning, Om mig, Skador, Träning / Permalink / 1
Känns som om kroppen är skör. Som om musklerna är trötta om jag utsätter dem för belastning, så som det inte varit förrut...
 
Så här:
 
  • springer backe - orkar inte som förr
  • springer fort - inget finns där
  • men jag kan mala på i okuperad terräng i ett rätt snabbt tempo 5:10/km i 2-3 mil utan problem
  • andra dagen inte alls
  • Vid en lite hastigare rörelse så känns det direkt som om musklerna är emot mig. I lördags skulle jag spela gitarr på högerbenet - när jag drar upp det hugger det till i framsida lår, och när jag igår sprang i en myr och sjönk ner ovänata med vänsterbenet drog det till i vaden
 
Vad händer, vad är det med mig? Muskeltrött? och medecinen är? ja vaddå? Vila eller göra något annat? Idag blir det i alla fall MTB istället
#1 - - Rund är också en form!:

Inte lätt att svara på när man inte vet hur din träningsupplägg sett ut, eller sömn, eller vila, eller...
Men hoppas lite alternativ träning gör susen! :-)

Svar: kan vara värt att blogga om..... :)
Patrizia

Till top