Spara och slösa...

Familj&vardag, Om mig / Permalink / 1
Piggelina skrev ett så kul inlägg om hur hon prioriterar i livet. Tänkvärt och kul och värt att göra ett eget inlägg kring. Här kommer mina tankar kring vad jag spederar pengar på utan att tänka och var jag är snålare än snålast.
 
 
Inga hämningar:
 
Utelunch: Har jag inge låda så har jag inte.
 
Lyxkaffe: Allts¨å Espressohuse ligger för nära jobbet...de tjänar en rejäl hacka på mig. Och utan gokaffe dör jag...tror jag.
 
Mat: Alltså jag vill köpa den mat som är bäst. Ekologisk och fairtrade och allt annat. Min man tycker ibland att jag handlar utan att tänka på kostnaden. Och det stämmer, så ibland tänker jag på kostnaden, men oftast inte.
 
Lopp: Vill jags pringa loppet så vill jag!
 
Löparskor: Behöver man nya skor så behövert man, men gärna på rea. Men å andra sidan gärna flera par....
 
Vin på restaurang: Köper inte det dyraste, men vill jag dricka vin så gör jag det. Gott och trevligt!
 
Snowboardkläder: Måste ha bra saker för det gör åkningen roliga. Men de gamla få minsann bli utjänta först
 
 
 
Visst mått av eftertänksamhet:
 
Frissan: Herregud jag klipper ju resten av familjen såjag kan lägga alla insparade pengar på mig.... men ids inte gå så ofta av tidsskäl...
 
Manikyr: Har börjat sköta om mina naglar. Är nu fast. Men går inte al in....
 
Vardagskläder: Är lite av och på. Ibland går jag al in och sen blir det inget på ett långt tag.
 
Skor: Kul att köpa men tar ju sån plats hemma
 
Restaurangbesök: Ibland så släper jag pånboken lös och andra gånger tänker jag efter ... å andra sidan är det så sällan...
 
Löparkläder: Det är kul att vara snygg, men å är ju lådan full som den är. men så har jag ju fastnat för det där med löparkjol, men så är ju den jag gillar bäst (Salomon S-lab) så väldans dyr.... Ge mig rea,, massor av rea!
 
Bil: Vi har en bra bil eftersom vi åker till Åre regelbundet, men vi använder den sållan, typ ara när vi åker till Åre. Åtminstone är det så vi framför det... mend et är sant-ich
 
 
 
Snålar värre än en smålänning:
 
Solglasögon: Jag borde prioritera upp detta men jag gör det inte. Förutom natt jag har ett par riktiga löparbrillor, men ur den billiga avdelbningen, så hamnar jag oftast på 150 kr från ICA Maxi, eller 49.90 kr från H&M.
 
Pulsklockor: Tycker att de är för dyra. och egentligen vill jag ju bara veta hur fort och långt jag springer. Och att de inte ska vara så himla komplicerade. Använder de jag har till de inte fungerar längre och då köper jag en begagnad....
 
Löparryggor: Hade min gamla i åtta år... Den var värdfelös men jag visste inte vad jag ville ha och de jag trodde jag ville ha var så väldans dyra. Köpte en ny och undrara varför jag inte prioriterat upp detta...men inser att nu kommer denna vara med mig i de nästkommande åtta åren...
 
Pedikyr och fotvård: Här borde man nkankse prioritera upp sina värdefulla löparkompisar...
 
Träningsresor: Som enskild företeelse eller i samband med lopp. Har snålat massor, inte prioriterat detta för mig själv....Är ju likosm en deal med övriga familjen och semester också...men nu ska jag på en resa på senhösten till Monteserrat med Pace on Earth. Kanske ändras detta efter det....jag hoppas det! 
 
Underkläder: alltså de syns ju nästan aldrig....
 
TV-kanaler: Kollar tup aldrig på TV. Och det jag vill se finns ju på play.
 
Vinterjackor: Suck vad drygt att köpa - dyrt och så svårt att välja. Fin till jobbigt eller sportig privat.... Äh den får hålla en säsong till.
 
Snowboard: har den gamla till jag blir tillsagd att nu är den för gammal.....
#1 - - Rund är också en form!:

Känner igen mig i mycket. Det där med underkläder t.ex... Hahaha! :-o

Svar: det var faktiskt ganska kul att tänka till lite, det är så mycket man gör utan att fundera över det
Patrizia

Till top