Vad man gör inför ett lopp som man inte gör annars...

Om mig, Tävlingar, Uppladdning / Permalink / 1
Inför lopp, speciellt långa lopp, så påbörjas en tid med ett beteende som jag vanligtvis inte har
 
  • Jag blir nördigt intresserad av väder. Just nu bevakar jag minst tre vädersiter för alla tänkbara orter mellan Örnsköldsvik och Härnösand. Jag vill inte ha ihållande regn - alla andra väder är ok. Men jag vill inte vara blöt i 20 h. Alltså går jag in på SMHI, YR och Klart 2-10ggr om dagen. Minst.
  • Jag bajsar mycket. I vanliga fall inträder detta fenomen samm dag som loppet är. Nu inträdde det redan i måndags. När jag gick in i loppbubblan av planering och packning började toalettbesöken. Fem gånger om dagen verkar vara veckans normal.
  • Jag känner efter. Visst är hälsenan öm. Och Vaden. Och vad är det som känns under foten? Höftböjjaren är öm. Kliar inte halsen?
  • Jag sover inte fast planen är att sova. Ambitionen också. Jag ligger tom i sängen. Men tankarna snurrar och jag somnar inte fast jag borde vara trött. okej - detta sker rätt pfta i vardagen åxå...men då är jag trött...
  • Jag är stundtals extremt lättirriterad. Kan hända att om du frågar familjen att det är mitt standardbeteende...men nu stänger jag stundtals in mif i bubblan. Och jag blir extremt störd när någon annan kommer in och då inte vill mig något som har med loppet att göra. Höftböjjaren stör och gör detta 7000 ggr värre.
#1 - - Trail & Inspiration:

Nu springer jag sällan lopp och inte alls så långt som du, men hög igenkänning på flera punkter.

Stort lycka till i helgen!

Svar: Tack :)
Patrizia

Till top