Utvärdering 1 av kortidsfasta

Kost, Om mig / Permalink / 1
Igår skippade jag frukost och mitt första mål mat för dagen var vid lunch. Det gick oerhört bra. Var faktiskt inte hungrig alls. Mådde faktiskt bättre än när jag äter frukost. men en gång är ingen gång.... Måste såklart testas fler ggr innan jag kan säga vad jag tycker mer säkert.
 
Kör på även idag med ambitionen att testa 24-timmarsfasta. Är dock lite mer påverkad idag än igår - inte hungrig direkt men lite mer energilåg och "burkig" i huvudet, som om fettförbränningen inte ritkigt kickat igång ordentligt.
Så vi får se om mitt psyke klarar 24 timmar eller om det blir kortare. Tänker INTE må dåligt, idén är ju att jag ska må bra. Men om jag bryter så kommer jag att testa 24-timmars igen - tre gånger ska jag ge det innan jag bestämmer mig vad jag tycker. Detsamma gäller 16:8-fastan (dvs att lunchen är dagens första mål). 
 
Jag återkommer :)
 
 
Uppdatering kl 13:09
Nä jag grejjade inte 24-timmarsfasta...idag. Blev för enrgilåg, men fram till kl 11 var det inga problem och egentligen inte hungrigare än vanligt, men kl 12 fick det räcka. MAAAAAAAAAAT skrek kroppen eller om det var psyket och mat fick den! På´t igen en annan dag.
#1 - - Rund är också en form!:

Nu är jag definitivt ingen expert. Fastar aldrig.
Men känns det inte som att man kanske ska äta "normalt" (dvs inkl. frukost) åtminstone en dag emellan, så man inte kör 24-timmars fasta direkt efter en 16:8-dag? :-)


Svar: Tror också att jag behöver en mer vanlig dag innan ett 24-timmarstest. Testar 16:8 hela denna vecka och går sedan in i en vanlig vecka men med ett försök på 24-timmars.... Ska bli lite spännande
Patrizia

Till top