Löpstilar

Om mig / Permalink / 1
Jag har mer än förut börjat titta på hur männsikor springer...eller jag tittar inte...jag ser och noterar omedvetet. Snabbt gör jag en analys.
"Borde räta upp kroppen"
"Tänk vilken skillnad det skulle göra om hon sänkte armarna"
"Oj vilket studsande steg, tänk vad lite energieffektivitet framåt skulle göra för ork och fart"
"Åh vilket löpsteg, vilken fotisättning, to die for"
"Tänk om han tittade mer framåt istället för ner på sina skor, dels skulle han springa bättre och dels skulle han se vilka trevliga löpare han möter"
 
Jag skulle vilja stanna upp dem. Säga åt dem att sänka axlarna, skjuta fram bröstet, titta upp...men det gör jag såklart inte.....
 
Men jag skulle vilja...
 
För tänk så många fantastiska löpare det finns där ute.
#1 - - Åsa:

Känner igen känslan, men håller alltid igen. Om de inte har sökt sig till mig för hjälp såklart :D

Svar: Precis exakt, men ibland kliar det :)
Patrizia

Till top