Februariutmaningen och en vecka i Alperna

Om mig / Permalink / 0
Jag tog mig an utmaningen "spring tills du stupar" under februari...Utmaningen går ut på att springa eller gå lika många kilometer som dagens datum....
 
Vecka 1 gick plättlätt. Sprang som vanligt med backpass och långpass. Jag menar 1,2,3,4,5,6 respektive 7 kilometer inger ju knappast respekt.
 
Vecka 2 var inga större problem. Jag fortsatte med min ordinarie träning med långpass och backpass och klämde in något extra pass. 8,9,10,11,12,13 och 14 kilometer trillade in utan större ansträgnng.
 
Vecka 3 var lite mer motig. Inte för kropen men för knoppen. Man ska ju hinna med resten av livet också. Men veckans 15,16,17,18,19,20 och 21 kilometer tickade på genom att boosta min löpning med lite promend för att få till det rätta antalet kilometer.
 
Nu har vecka 4 nyss börjat...här vet jag att jag stupar oavsett tid och ork, kropp och knopp. På lördag tar vi bussen till Alperna - även om det lockar att mäta upp mittgången i bussen och dra av 27 kilometer genom att gå fram och tillbalka i bussen. Risken finns dock att de andra passagerarna plockar fram tvångströjan när jag är på runda 457..... men det är ju dagar innan den 27:e att klara av...
22 avverkades igår genom eftermiddags löpning, lunchpromenad och hemfrånjopbbetpromenad.
23 tror jag idag att jag får till genom transportlöpning till löpningen och sen löpning...
24 borde fungera genom transportlöpning och friidrottsträning
25 bjuder på lunch-löpning, promenad och kvällslöpning vilket borde klara biffen
26 tagit lite ledigt från jobbet för att packa för alperna och hinna med en liten sväng i skogen...
Det låter rätt lätt med 22-26 när jag skriver...men det är det inte...kroppen är på, huvudet från och till, men tiden. Tiden den är en trång faktor. Nåväl...vi tar en dag och en kilometer i taget.
 
Bilder från gårdagens 17 kilometer på Mälarisen
 
 
 
 
 
Snart dags för att avverka några av dagens 23 kilometer...
 
Ska onekligen bli skönt att vila kropp och knopp genom brädåkning i Alperna nästa vecka....
Till top