Ödets ironi

Komplementträning, Om mig, Skador / Permalink / 0
Hade en riktigt tuff träningshelg där jag förrutom långpass löpning på lördagmorgonen och 3,5 mil MTB på söndagmorgonenäven under en friidrottstränarutbildning under helgen tränade saker jag aldrig gör annars. Sprint, häck, hopp, kast. Det blev ytterligare 2+2 timmar på lördagen och sedan lika mycket på söndagen. Sliten var bara förnamnet.
 
Vila på måndagen och sedan en tisdag med lunchpass-backe och sedan ett terrängpass på kvällen. Totalt 16 km. Nu hette jag Sliten i efternamn också. Ordinerade mig vila och vinprovning på onsdagen.  
Men....
 
Det blev totalt 2h cykel uppdelat på fyra pass och löpträning med friidrottsungarna. Cyklingen var väl en sak men det var inte klikt att falla för dotterns hundögon denna gång.  Kände mig enormt svag och trög och itan punch under löpningen. Nedtränad sa Bill, tröttränad var ordet sa Bull. 
Efter någon kilometer körde vi hopp i trapp. Och så svarade benen igen. Det var kul och jag spänstade på... Till sista vändan jämfota hopp nerför med djupa benböj och explosivt upphopp... vänsterlåret krampade till på både höger och vänster framsida. Det kändes som något gick sönder. Staplade mig fram som en sned anka. Insåg att om inte förr så försvann möjligheterna till att kunna göra ett vettigt SUM. Kändes skönt att beslutet redan var fattat och att inte detta blev det som skulle tvinga mig att göra en DNS. 
 
En dag senare känns låret som en MASSIV träningsvärk. Nivet en sån där som man kan få till följd av något riktigt tufft men där du hade flyt under själva utförandet. Låret är så muskelömt att jag nästan förväntar mig blåmärke. 
 
Nu blir det alternativträning resten av helgen och sedan bara lugn lugn löpning. Så får vi se hur låret känner för 12 km och 1200hm med WTRS under Hässlö Open den 10:e
Till top