Lärdomar från HCU

Om mig, Post race, Race Report / Permalink / 0
Vad har jag lärt mig om långlopp, om mig själv och av det som hände?
 
  • Jag orkar extremt mycket. Jag är stark. Jag trodde iof att jag skulle lyckas, Men jag är också stolt över att jag lyckades så bra. Jag är också ganska nöjd. Känner inte att jag behöver hitta lopp som är värre. Vill hellre ha mer av samma sak fast olika. Kankse vill jag testa ett 100 miles lopp (16 mil) men ni snällare terräng. Ö till Ö vore roligt. Vill tillbaka till Höga Kusten. men för att kunna springa mer i varje mysig miljö hellre springa lopp om upp till 5-7 mil.

  • Jag drack bra. Åt okej. Intog salt mer än bra. Det var ändå för lite en dag med denna värme och så många aktiva timmar. Borde ha satsat på 1 liter i timmen istället för 0,5 liter i timmen plus extra på stationerna.

  • Det var oerhört samrt och skönt att kunna byta strumpor mot slutete. det hade varit ännu smartare om jag även haft extra innersulor till skorna så att jag inte blev blöt igen lika fort som jag blev torr.

  • Man MÅSTE vara extremt noga efteråt med att ta det lugnt och äta och dricka. Många lopp av detta slag har nästan som en sluss man måste passera där man får mat och dryck. Så var det inte här. Jga borde ha instruerat Mamma om att hon skulle se till att jag drack minst en liten vätskeersättning på en gång och sedan fyllde på med mer och att jag åt.

  • Jag hade tränat bra. Kroppen var i fin form efteråt. Bara några små blåsor på fötterna lite öm mi ett knä och ömma muskler....som återhämatde sig mer än väl...men det skriver jag mer o  i nästa inlägg som kommer i morgon
Till top