Vårruset och vaden

Om mig, Race Report, Skador / Permalink / 0
Jag började värma upp med en vad som protesterade vilt, men ju fortare jag sprang dessto mindre ont gjorde det....så jag sprang.
Sprang med min, snart, 10 åriga dotter som drog runt de 5 kilometrarna på 22.28  minuter (så stolt över min duktiga, fantastiska dotter). På grund av en rammrlincedent för en av min dotters kompisar, som jag hjälpte upp, sprang jag förtsa kilometern på runt 3:30 för att komma ifatt dottern igen.
Och detta är så märkligt. Jag upplevde inte den första kilometerna eller loppet som ansträngande - utan mer som en lite snabbare jogg. I de ben som jag inte under träning har någon som helst snabbhet i sig fans det under Vårruset hur mycket snabbhet som helst - och ork att hålla snabbheten länge.
jag tror att det dela har att göra med att jag är bra trränad - i och för sig i terräng och för längre distanser - men framförallt beroende på att jag med dotterna springer utan stress och press, jag bara springer för hennes skull för att peppa och puscha henne, för att det är så roligt. Lite som när jag springer långlopp....samma känsla.
 
Vaden kändes inte under hela loppet och inte speciellt efteråt heller...men stelnade till senare på kvällen. Tog mig då an Akutpaket 1.3:
- 2 Voltarentabletter
- 1 hårdhänt Voltarengelmassage
- Stretch
- 1 värmekudde
 
Dagen efter mycket bättre men återigen en stelnande känsla mot kvällen...Akutpaket 2.6 plockade fram
- 2 Volatrentabletter på kvällen och en på morgonen dagen efter (idag allstå)
- 1 hårdhänt Ormsalva-massage
- Stretch
- Värmekudde
- Löpvila
- kinesologitejp
 
Känner ingen smärta i vaden nu men är öm som träningsvärk på utsidan. Test ikväll i terrängspåret. Har gott hopp.
Till top