Lite bättre och mycket sämre

Om mig, Skador, Träning / Permalink / 0
Har påbörjat projekt massor och ännu mer intensiv stretch av höger höftböjjare. I kombination med massage a la fingrar i ljumske. Djupt. 
 
Springer inte heller. Tänkte köra alternativt hela vägen fram till Vansbro. Förutom ngn kilometer på onsdsgen för att checka läget.
 
Och det börjar kännas bättre. Har dammat av mina inlines och betade av nästan två mil i tisdags och 12 km i torsdags. Idag var jag sugen på ett längre pass. Nästan 33 km blev det.
 
 
Men sen hände något.
Kom hem. Snörade av mina inlines. Går till köket. Pratar med dotter. Dricker vatten. PANG.
Högerfoten krampar. Det gör vansinnigt ont. Släpper efter en tid som upplevs lång men kanske bara varade ngn minut. När det släppt gör det fortfarande ont. Muskeln känns hård. Tänker först dusch och sen massage. Gör ont att gå på foten. 
När jag masserar gör det vidrigt ont. Öm som fam. Det hårda släpper inte riktigt. Men det blir bättre. Efter ett tav ser jag att utsidan och under foten är svullet. Gör riktigt ont igen att gå. Vad var det som hände egentligen?
 
Tror inte det är ngn stressfaktur. Jag har inga problem att stå, gå, hoppa på tå. 
Nu lindad. Få se hur foten beter sig i morgon. Hoppas den tar sitt förnuft till fånga för just nu är jag INTE nöjd med den. 
 
Till top