Ultravasan 90 närmar sig, men först AXA Fjällmaraton

Om mig, Träning, Uppladdning / Permalink / 0
Idag sprangs sista långpasset innan AXA (8 aug) och därmed även innan UV90 (22 aug).
I förrgår sprang jag 16 vändor upp och ner för Vedbobacken, planen var 20 men knän och vader rådde mig att avbryta.
Jag är rätt sliten. Passen var tunga. Inte bara för att de föregicks av 14 dagar på Sicilen med mer värme, soltimmar och prosecco än vad jag vanligtvis konsumerar, Men även för att jag fick till en hel del bra träning. Över 60 km bägge veckorna. Endast tre dagar utan morgontidig (start vid halvsex-sextiden) löpning. Huvuddelen av passen med god marginal över 10 km (ett pass om dryga 5 och ett pass på över 20 - resten runt 11-13 km). Även om dagarna i övrigt bjöd på en hel del solstolsvila så blev sömnen lite lidande.
Men det är inte bara drför det är tungt. Det är mentalt jobbigt nu...så som det alltid är innan lopp. Det sista långpasset är tungt och intervallerna tröga. Det är med andra ord precis som det ska vara....
I morgon åker vi till Åre och från och med då ska jag trappa ner på mängd och upp med fart.
Se ya!
Till top