Med hälsning från Sicilien

Om mig, Träning / Permalink / 0
 
Efter en veckas rundresa på Sicilen har vi nu landat på nordkusten nära Cefalu.
 
Veckan innan har vi varit på sydvästkusten (Selinunte), på sydöstkusten (Noto) och på Etna. Och jag har sprungit på alla ställen. Förra veckan fick jag ihop 66 km och många höjdmeter. Nu bor vi bredvid ett berg så prognosen för höjdmeter ser riktigt riktigt bra ut.
 
Det är varmt. Så det blir tidiga mornar. Halv sex ringer klockan. Sen springer jag 1-1,5 h. I med frukost och sedan sova dryga timmen i solstolen innan de andra vaknar vid 9-tiden. På seneftermiddagen börjar kolhydratsladdningen inför nästa dags morgonrunda - prosecco 😎
Det går åt en hel del Resorb å sånt. Minst två om dagen. Svettas så att säga ymningt både bredvid polen och under löprundorna.
 
Här kommer ett morgonlöpskolage från Sicilien:
 
 Cefalu
 
Bergspass i Cefalu
 
På Etna
 
Morgon i Nicolosi vid Etnas fot. Runda upp på en gammal krater
 
Noto
 
Selinunte
 
Scala di Turchi - jodå jag har civila kläder åxå 😎
Till top