Dagarna efter Vansbro

Om mig, Post race / Permalink / 0
Jag kände inte av böjjaren något speciellt uder täblingen...men direkt efter...jisses...jag kunde ju knappt gå...kändes som om den drog ihop sig i protest. Med milt stretchtvång och promenadjogg om 3-4 kilometer så släppte väldigt mycket. Men natten mot fredag var inget rolig. Ville köra in nålar och knivar i ljumsken för att lätta trycket....Men  under dagen sedan släppte det mesta.
Jag tillbringade dagen efter mestadels i horisontalt läge blandat med mild strech. Ombyte förnöjjjer!
 
 
På lördagen var det dags för ungarna att tävla. I lika massiv värme skulle 60m, 200m, 400m och längd avverkas. Katastrofalt arrangemang men med några fina skalper i form av tre personbästa. Inte illa, inte illa alls!
 
I slutet av dagen funderade jag på hur jag skulle kunna få till ett lugnt löppass....så oändligt sugen. Lösningen kom till mig när vi stannade till på ICA på vgen hem och jag proppsade på att köpa en solstol. Den fick inte plats i bilen mot annat än att jag inte fick plats. Jag fick helt enkelt springa de 5,5 kilometrarna hem. I toffflorna. Hepp - nu kan även de införlivas i löpargarderoben ;)
 
 
 
Till top