6 länder på 3 dagar

Om mig, Träning / Permalink / 0
men bara löpning i ett.
 
Med jobbet åkte jag denna veckan torsdag-lördag följande rutt:
Västerås-Stockholm-Frankfurt-Strasbourg-Metz-Luxenburg-Liege-Eidenhoven-Amsterdam-Stockholm-Västerås
 
Det är mycket...och långt...
 
Löparkläderna givetvis nerpackade.
Vi sov i Strasbourg och Eidenhoven och jag såg fram emot tidiga mornar och löpande upptäckarlusta.
 
Klev upp kl 05.00 i Srtrasbourg och fick en magisk mil i mörkret längs kanalen till EU´s huvudkvarter, runt fantastiska kyrkor och katedraler och i slingrande gränder. I spöregn. Men i ett ljummet spöregn.
 
Såg direkt fram emot nästa morgon då jag planerade 2 mil länga kanalerna i Eidenhoven. I ljummen sensommarvärme. Ställde klockan på 05:30. men...ingen klocka ringde. Missade i förvrriringen bland dagar, länder och städer att jag larmade för ringning en vardag fast det i morse var lördag. Vaknade 07:16 och insåg att det inte skulle hinnas med en endaste liten kilometer.
Fan!
 
Får bli en halvruggig, småregning halvmara i vanliga Västerås i morgon bitti istället...
 
Men redan i slutet på nästa vecka kommer löpningen bli betydligt varmare - då väntar semester i Egypten. I morgon packas bikini och sporttop tillsammans med solkräm.
Till top