Mörkerlöpning i skogen

Om mig, Träning / Permalink / 0
Tog mig ut i skogen ikväll trots den lite sena timmen. Kände mig nästan förväntansfull. Har aldrig sprungit i skogen. På stig. Med pannlampa förut. 
Det är mörkt. Och det häftiga är att sinnena stärks. Den lilla pannlampan lyser upp nära mig och det glimmar i skogen av reflexerna som märker upp MTB-spåret som jag springer på. Jag hör mycket bättre än vanligt. Ljuden blir tydliga. Jag märker snabbt att jag springer med hörseln och känseln. Det är häftigt. Mindre häftigt blir det när jag har någon kilometer kvar och batteriet i pannlampan plötsligt blir trött och till slut jättetrött och slocknar. Tekniken är inte med mig idag. GPS-klockans batteri tar även det slut. 
 
Det blev ett underbart,kravlöst, spännande pass där jag bara sprang. Så som det kändes bra. 
 
Kommer definitivt att göra om det. 
Till top